Regulamin rekrutacji

REGULAMIN REKRUTACJI MOBILNOŚCI KADRY PROJEKTU ERASMUS+ „PRZEŁAMYWANIE BARIER JĘZYKOWYCH PODNOSI JAKOŚĆ STAŻY”

 ZESPOŁU SZKÓŁ MECHANICZNO-ELEKTRYCZNYCH W RYBNIKU

A Informacje ogólne

1. Do udziału w projekcie zaproszeni są wszyscy nauczyciele pracujący w Zespole Szkół Mechaniczno-Elektrycznych pracujący zarówno na pełnym etacie jak i w innym wymiarze

2. O możliwości udziału w projekcie poinformuje Dyrektor Szkoły na konferencji Rady Pedagogicznej.

3. Szczegółowe informacje na temat projektu oraz formularze rekrutacyjne będą dostępne zarówno na podstronie internetowej szkoły www.zsme.pl w zakładce projekty w realizacji pod docelowo utworzonym logo projektu oraz w sekretariacie szkoły.

4. Umowa dotycząca projektu mobilności i związane z tym zobowiązania będą udostępnione również na stronie internetowej wraz z uruchomieniem rekrutacji.

5.. Koordynator udzieli wszelkich dodatkowych informacji w kwestiach niejasnych.

6. W razie jakichkolwiek zażaleń nauczyciel może złożyć skargę do Dyrektora Szkoły.

7. Udział w projekcie jest równoznaczny z wyrażeniem chęci pełnienia funkcji opiekuna praktyk podczas staży zagranicznych uczniów

B Cele projektu

1. Podnoszenie kompetencji zawodowych nauczycieli, przede wszystkim językowych oraz wychowawczych

2. Podniesienie jakości staży zagranicznych dla uczniów ZSM-E

3. Poszerzenie wiedzy z zakresu pracy z uczniem zagrożonym wykluczeniem społecznym

4. Poznanie nowych metod pracy i wdrożenie ich do pracy

5. Podążanie za Europejskim Planem Rozwoju Szkoły

6. Zdobycie certyfikatów

7. Rozwój osobowy oraz kulturowy uczestnika projektu

C Informacje dotyczące rekrutacji

1. Nauczyciel wyrażający chęć wzięcia udziału w projekcie zobowiązany jest złożyć wniosek do Dyrektora Szkoły w określonym terminie od momentu pojawienia się informacji o rekrutacji na stronie internetowej.

2. Wnioski rozpatrywane będą przez Dyrektora Szkoły na podstawie ustalonych w projekcie kryteriów.

3. Do projektu zakwalifikowanych zostanie 7 nauczycieli ZSM-E w Rybniku.

4. O udziale w projekcie decyduje suma uzyskanych punktów według następujących kryteriów.

a) długość stażu pracy:

            0-5 lat: 1pkt,

            5-10 lat: 2 pkt,

            10-15 lat: 3 pkt,

            powyżej 15 lat: 4 pkt

b) stopień awansu zawodowego:

            nauczyciel stażysta: 1pkt

            nauczyciel kontraktowy: 2 pkt

            nauczyciel mianowany: 3 pkt

            nauczyciel dyplomowany: 4 pkt

c) podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w różnych formach doskonalenia (studia podyplomowe, kursy, szkolenia, warsztaty w roku szkolnym 2018/2019, I semestr 2019/2020) – po 1 pkt

d) dotychczasowe zaangażowanie w opracowanie projektów Erasmus+ dla ZSM-E – 2 pkt

e) zaangażowanie w realizację Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły – 2pkt

5. Zgodnie z ilością uzyskanych punktów zostanie utworzona lista rezerwowa, która będzie obowiązywać w przypadku sytuacji losowych.

6. Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone przez Dyrektora Szkoły, będą ogólnodostępne i jawne w formie listy dostępnej w sekretariacie oraz na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim

C Prawa i obowiązki uczestnika projektu

1. Nauczyciel ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie na pisemną prośbę zainteresowanego do Dyrektora Szkoły podając stosowną przyczynę.

a) w przypadku rezygnacji po ukończonym kursie języka hiszpańskiego w Polsce (czerwiec 2019) nauczyciel zobowiązany jest do zwrotu kosztów kursu, który zostanie przeniesiony na kurs dla kolejnego uczestnika z listy rezerwowej (wrzesień 2019-grudzień 2019)

b) w przypadku rezygnacji uczestnika kursu po wykupienia biletów lotniczych nauczyciel zobowiązany jest do pokrycia kosztów manipulacyjnych związanych ze zmianą danych na bilecie

c) w przypadku rezygnacji uczestnika kursu w trakcie jego trwania w Hiszpanii z przyczyn losowych nauczyciel wykupi bilet powrotny na własny koszt

2. Nauczyciel zobowiązany jest przestrzegać programu projektu, uczestniczyć w zaplanowanych zajęciach, programie kulturowym, szkoleniu edukacyjnym

3. Nauczyciel zobowiązany jest do wypełniania zaleceń koordynatora projektu, raportowania, wypełniania ankiet oraz odpowiedniej dokumentacji

4. Po zrealizowaniu projektu mobilności nauczyciel powołany zostanie do zespołu projektowego mającego na celu stworzyć indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla uczniów zagrożonych wykluczeniem społecznym

…………………………………..                                                    …………………………………..    

            Koordynator projektu                                                                        Dyrektor Szkoły